svullet öga

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
min 4 månaders bebis har ett svullet öga . jag misstänker att det är ögon inflamation.
Ska jag ha på koksaltlösning? om jag ska det hur blandar jag det själv.?

Hon är allmänt sjuk förskyld .hostar och har lite feber.:mad:
 
Sv: svullet öga

Det är nog bättre med ögonskölj eller vanligt vatten. Var noga med att tvätta händerna och inte peta i båda ögonen då det bara sprids vidare. Blir det inte bättre på någon dag tycker jag att du ska prata med VC!
 
Sv: svullet öga

Jättebra att tvätta med avsvalnat kamomillte.Det är anti-inflammatoriskt.Man får kanske tvätta oftare än vad man fär sätta i salva eller droppar, men det är mycket billigare och skonsammare för kroppen.Dessutom helt naturligt.
 
Sv: svullet öga

hittade ögon skölj längs inne iskåpet .. Och hon är redan mycket bättre .
Ska dock ringa bvc imorgon då hon fått en elak hosta.
 
Sv: svullet öga

som sagt prata m bvc- de får ju skriva ut ögondroppar om det inte blir bättre....
Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 644
Senast: manda
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 769
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 627
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp