Svullet och kletigt könsorgan?!?

S

Salla

När jag kollade över mina hästar i dag märkte jag att mitt sto såg svullen ut i könsorganet. Jag klämde lite och tyckte den kändes ganska hård och sen var det som en vit gegga inuti "bakom" öppningen.

Nu ska jag väl erkänna att det är ingenting som jag kollar grundligt på varje dag, så jag vet inte om det kanske ser ut så här jämt.

Är en normal vagina på sto lite hårt och med vit gegga inuti?!

Sv: Svullet och kletigt könsorgan?!?

Jag tycker inte det låter normalt. Finns det en valack som betäcker i flocken?

Inte vad jag har sett, men hon går ihop med en valack. De släpptes ihop för tre veckor sedan.

Kollade i dag igen och det är väldigt kletigt, en vitaktig gegga inuti liksom.
Ska jag tvätta eller nåt?

Det låter som min hyrhäst!
Jag to upp henne till stallet och borsta henne, såg att det Tom Hade runnit BLOD!:o Från Vaginan ..
Jag tittade och det var svullet och gäggigt, så som du beskrev din hästs!
Min teori var att den börjat klia eller att det irreterade henne att hon hade kliat upp det på ett träd eller en buske, efetersom att det var sprickor o sårigt, eftersom att det var hårt var det tort, så det ''sprack'' väll då när hon kliade sig!
:confused:

hur det hade kommit säg var att vi gissade på att en valack hade försökt betäckt henne:o det var massor av bett i manen av hästmunn, och fattade verkligen iunte varför, Jag är inte 100% säker på att det var en val. Som försökte betäcka henne..
Men det kan nog ha hänt ändå.. Kanske samma som hänt med din häst ? :(

Liknande trådar

Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 726
Senast: Madde_padde
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 645
Senast: ISABEL
·
Hundhälsa Usch känns inge roligt det här!! Vill ha hjälp med lite tips, råd och förslag på vad som kan vara galet med ögonen. Hunden har...
Svar
7
· Visningar
4 537
Senast: Nominous
·
Hästvård Mitt sto har haft hälta till och från under några månader. I samma veva som hältorna började visade det sig att hon hade hålvägg på sin...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 236
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar