Svullet knä!

M

marie ireholt

Mitt arabsto har blivi lite svullen i ena framknäet.Longerade henne för o se om hon haltade.Visade ingen hälta alls.Är det någon fara o rida henne?

Sv: Svullet knä!

Jag skulle rösta för att du tar det lite lugnare och försöker belasta knät så lite som möjligt. Får knät aldrig tid att läka kan det bli "kronisk inflamation" (om det nu finns något som heter så...), alltså du tror att det läkt, men sen går skadan upp igen o blir värre osv. Det är bättre att läka ut en skada en gång för alla.

Tänkvärt: Själv var jav väldig flitig i skolan och skrev mycket... När vi sysslade med geometri i matten blev det mycket suddande om omritande. Detta pallade inte mitt pekfinger som blev helt inflamerat och jag kunde knapt skriva. Men jag vilade inte mitt finger, vilket jag helt klart hade behövt göra. Under sommaren märkte jag ingenting (vilket iof inte är så konstigt), men sen till hösten kom det tillbaka igen. Nu mår mitt pekfinger bra, men jag kan fortfarande få tillbaka det om jag skriver mycket...

Liknande trådar

Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 594
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 419
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka