Nevertheless
Trådstartare
Upptäckte ikväll att mitt gamla sto är rejält svullen över ena knät. Svullnaden går längsmed utsidan av benet och börjar ca 4 cm ovanför knät och slutar några cm under. Hon är varm men verkar inte ha ont när man känner på benet. Hon haltar inte och jag hittar inga sår. Någon om har några funderingar om hur jag ska hantera detta? Skulle ni ha ringt veterinär eller haft is i magen? (Hade hon haft ont och haltat så hade jag såklart ringt direkt!)
Hagen hon går i är stenig och backig precis vid grinden och jag funderar på om hon kan ha snubblat. Jag har en alternativ hage som jag kan släppa ut henne i imorgon, den hagen är plan men inte använd sedan snön kom så hon lär ju få svårt att röra på sig. Men visst måste det ju vara bättre att hon står i en plan hage?
Hovslagaren var ute igår och plockade av skorna. Men det kan väl ändå inta ha något med saken att göra? jag red henne innan dess och då var hon helt ok. Har aldrig sett en sådan svullnad på henne tidigare så jag är lite förbryllad.
Nu vill jag ha en massa bra tankar och tips från alla smarta bukare!!
Hagen hon går i är stenig och backig precis vid grinden och jag funderar på om hon kan ha snubblat. Jag har en alternativ hage som jag kan släppa ut henne i imorgon, den hagen är plan men inte använd sedan snön kom så hon lär ju få svårt att röra på sig. Men visst måste det ju vara bättre att hon står i en plan hage?
Hovslagaren var ute igår och plockade av skorna. Men det kan väl ändå inta ha något med saken att göra? jag red henne innan dess och då var hon helt ok. Har aldrig sett en sådan svullnad på henne tidigare så jag är lite förbryllad.
Nu vill jag ha en massa bra tankar och tips från alla smarta bukare!!