Svullet knä på behandlad häst.?

Fibusen

Trådstartare
Behöver lite råd och tips,och helst lugnande ord,angående min gammla dam,hon har behandlar för artros i vänster knä med cortison och tuppkam i 2 omgångar med 3 veckors mellanrum (8/10 och 29/10) Ska in på återbesök nu på måndag (19de) och ev ge en behandling till,eller om hon blivit så pass bra att det inte behövs..

Nu till problemet,hon har varit lite svälld på knäet där hon behandlas,känns mjukt,men nästan vätskefyllt,som en galla,sitter här:
http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/DSC09108jjj.jpg?t=1195216185 (där det är ritat rött,ungefär i den storleken med..)

Hon är inte varm,inte svullen över hela knäet,utan jusst bara på den där punkten,man kan nästan ta tag i den mellan tumme och pekfinger,hon är inte ett dugg halt..

Eftersom det jusst är där hon är behandlad så blir man ju lite orolig,gick ju så bra med första behandlingen,och hon vart ju mycket bättre av den,vill inte få ett bakslag nu..:crazy::crazy::confused::cry:

Kan det vara så enkelt att det är för att hon inte rör på sig så mycket? Står bara i sjukhage,och box inne på natten,oftast så är det värre på morgonen,och bättre efter att hon stått ute en hel dag,hagen är liten,men så pass att hon kan gå runt lite i den iallafall,kanske 4X5 meter.. Att det har nått med blodcirkulationen att göra?

Själva knölen är som en 10 krona ungefär..


Eftersom hon går ensam i en liten hage så har hon varken blivit sparkad,eller rejsat järnet..

Vi har återbesåk nu på måndag som sagt..
 
Sv: Svullet knä på behandlad häst.?

Det kan bero på vila/ingenting. Det kan dock också bero på behandlingen, att hon reagerat lite på den.

Det går dock inte att spekulera så mycket såhär på nätet, utan att ha sett hästen etc, och du har ju åb på måndag, så försök att inte oroa dig tills på måndag, så har du ju svar nu.
 

Liknande trådar

Hästvård I lördags var min häst tydligt halt höger bak, jag trodde det berodde på strålröta som jag hittat dagen innan och varit och pillat i...
Svar
10
· Visningar
1 691
Senast: BRAGO
·
Hästvård Skall försöka få med allt rätt här (kommer nog bli långt) :) Jag fick ett fullblod förra året i april, han är nu 9år. Han har har haft...
Svar
18
· Visningar
2 775
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 939
Hästvård Min häst blev halt för ca fem veckor sedan. Han har varit på kliniken tre gånger sedan dess. Första gången trodde vet att det satt i...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: knasigare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp