Svullet ben..

sofiie

Trådstartare
När ja tog in min häst från hagen idag märkte ja att han hade ett rivsår på ett av bakbenen, de är inte alls jupt men benet är svullet ! :crazy:
Så ja tvätta rent de med jodopax och kyllde benet länge. Han halltar inte å verkar inte va stel.
Så min fråga är,kan han ridas lungna skrittpass eller ska han vila ? :confused:

Sv: Svullet ben..

Det är nog ingen fara alls att rida, är han inte halt eller har feber så brukar det inte göra ett dugg att skritta. Tvärtom så går svullnaden oftast ner då. Håll koll på om han får lymfangit bara och kolla hans temp.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, såg igår hur våran ena katt gick lite haltande men knappt som man märkte det. Han är gammal så morsan tänkte att det bara var att...
Svar
9
· Visningar
2 105
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 068
Senast: Red_Chili
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 406
Senast: Lyxzen
·
Hästvård Hej! På det stallet där jag rider så hjälper jag ägaren och ta hand om hästarna då hen inte har riktigt tiden som behövs. Men för runt...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama