Svullet ben!!

hanny

Trådstartare
Hej!
Nu har min lille pålle traslat till det igen...
På ena frambenet är han svullen på insidan av senan och ner över kotan. Ingen värme eller hälta, men ett litet minimalt sår uppe på benet. Kan det verkligen vara såret eller vad kan annars vara på tok? Lite svårt att veta eftersom det inte finns ngn värme eller hälta. Hur länge vågar man avvakta?

Tacksam för hjälp!
hanny

Sv: Svullet ben!!

Det är inte ovanligt att hästar är lite svullna över kotan å speciellt i kombination med en skada men är man osäker så tycker jag man ska ta ut veterinären, speciellt som hästen inte brukar ha gallor.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 259
Senast: Sirap
·
Hästvård Ponnyn är lite varm i sitt ena bakben, och lite svullen i kotan. Inte mycket, varken värme eller svullnad/gallor, tveksamt om någon som...
Svar
13
· Visningar
2 010
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023