svullet ben

freddispotti

Trådstartare
Har en häst som är svullen på benet.
För 3dagar sedan så skada min häst sig i stallet och rivit upp ett litet sår, första dagen så var han både varm och svullen. idag var han bara svullen. Hjälp vad ska jag göra???

Sv: svullet ben

Är inte hästen halt och inte varm eller öm så skulle jag nog avvaktat och eventuellt promenerat hästen och se hur benet reagerar. Försvinner inte svullnaden så är det dock bara veterinär som gäller.

Sv: svullet ben

Ut och gå med honom eller rid och ut i hagen, rörelse får svullnaden att försvinna. OBS, gäller som tidigare sagts att han inte är halt.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31