E

Express_Pearl

Tog in Pärla igår och borstade när jag kom till frambenet så va hon helt svullen alldeles över framknät! Det var en svullnad som satt precis över som var större än själva knät och var varmt men fanns inget sår. Hade ngt hög emp 38.0 brukar ligga på 37.3-37,8. Haltade inte men verkade lite hängig..Spolade med kallvatten å lade på kylgelé och det gick ner, var lite större idag igen men gick ner när jag kylde ner det. Vad kan detta vara? Ormbett? (funderade på det eftersom vi hittade en död huggorm 30 m från hagen, ganska liten iofs men ändå en orm) Tack för svar!

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 155
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej Min häst har fått en spark på frambenet precis under knäet på yttersida.. vet var ute och la bandage och konstaterade att det...
2
Svar
24
· Visningar
2 525
Senast: Malska82
·
Hästvård Vill bara poängtera att vi varit inne med vår häst en gång för bedömning och ska in en gång till om några dagar men jag vill ändå höra...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 777
Senast: Piranesi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt