Svullen över "njurarna"??

P

prallan

I vintras hade vi ett sto i stallet som var lätt svullen på ryggen, områden stora som handflator, en på varje sida, ungefär var njurarna sitter, men jag är inte hundra:o Inte mkt svullen, men man såg att dessa områden var lite förhöjda. Har någon en idé vad det kan ha varit?? Hon mådde bra och allt, och de var borta efter ett par dagar

Sv: Svullen över "njurarna"??

Jag skulle tippa på att hästen fått något tryck av sadeln, det lär knappast vara njurarna som svullnar eftersom de sitter mycket djupare ner.

Oinriden unghäst, dessutom längre bak än sadelläget

Då har du rena spänningar i ländryggen, kan även uppstå utan påverkan uppefrån.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 545
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 308
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka