Svullen och öm i vänster bak

C

charlott

I morse när jag tittade till mina hästar så är det 3-åriga sotet svullen på vänster bak, varm var hon också, tog temp den visade 38,3 nu ikväll, när vi tog hästarna ner tillstallet så svullnade även höger bak. Nu står hon i sjukhage medans de andra går i hagen brevid henne. Nu undrar jag om det är någon som kan ha lite förslag på vad jag kan göra mer i nu läget, tänkte ha koll på tempen morgon och kväll i någon dag till innan jag ringer vet.

Sv: Svullen och öm i vänster bak

Jag skulle ringt veterinären på en gång. Då kan han/hon bedömma om ni ska avvakta eller ej, och du kan få råd.

//Julia

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 480
Senast: Robina
·
Hästvård Hejsan! Idag när jag tog in min tjej för ridning upptäcke jag att hon var lite svullen på höger framben i på kotan. Hon ömmar inte, är...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka