svullen och öm i Hf?!

A

annapanna91

Min häst började halta i traven för 3 dagar sen. hon va inte alls svullen eller någonting. sen för 2 dagar sen då svullnade kotat/hasen upp på hennes höger fram och de är fortfarande svullet. Och de verkar vara ömt för hon vill inte att man tar på där. Vad ska jag göra och vad kan de va?

Sv: svullen och öm i Hf?!

Det var fasligt vad mycket halta hästar det är helt plötsligt !
Jag råder dig att ringa vet !
Hej från hambo

Förstår inte riktigt var din häst är svullen, hasen är ju på bakbenet men du pratar om frambenet? Nåväl, det kan vara allt från hovböld till ledinflammation, senskada, stukning... Ring veterinär.

På kotan menar jag.. ungefär vid senerna.. Ska ringa Vet på måndag..men tänkte om någon kanske har en aning om vad de kan vara? :confused::confused::confused::(:(

Leta efter sår, tvätta o kyl benet, håll den i stillhet o ring vet redan i helgen om det blir värre.

Alla hästar blir sjuka på jourtid eller så tar man ut vet. i tid- i förebyggande syfte.

Läs på lite om hästars anatomi:idea:

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 743
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar