Svullen i gommen?! (bild)

domesticus

Trådstartare
Såg detta när jag kom hem idag och kikade på bilderna som jag hade tagit i sommarhagen. Vad kan det vara? Har lagt upp bilden på fb och fått en teori om någon slags cysta (personens egen häst hade haft en sådan som vet hade skurit bort tre gånger innan de till slut brände bort den). En kollega (veterinär) nämnde också getingstick, samt höll med om att den första personens teori om cystan också kunde vara aktuell.

Någon som har sett/varit med om något liknande? Jag har alltså än så länge bara sett detta på korten, ska kolla ordentligt live i morgon!

bulagom.jpg

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 030
Senast: LenaH
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 699
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 438
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 230
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka