Svullen i benen

stop

Trådstartare
Min häst har de senaste dagarna varit svullen i benen på morgonen då jag ska släppa ut henne. När hon går så försvinner svullnaden.
De går i en hage med mkt gräs i nu. Kan de bero på de? Hon har aldrig blivit svullen av det tidigare.

För två veckor sedan fick hon gaskolik..å efter det känns hon inte riktigt 100. Äter dåligt inne på natten...får i sig ca 1,5 kg. Men de kan ju oxå bero på att de är mkt gräs ute?!!

Vad tror ni?

Sv: Svullen i benen

Jag hade nog testat att försöka stabilisera hennes mage ordentligt med antingen foderjäst eller kanske i första hand bakjäst. Givetvis kan det vara att gräset har varit näringsrikt nu sista tiden. Till och med min gamleman har tagit sig i vikt och börjar nu se ut som en artonåring.

Sv: Svullen i benen

Står din häst mycket i boxen?
Då vet jag benen kan svullna, då hjälper benlindor,...annars vet jag inte vad det är..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 780
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka