Svullen i benen av hippotrim?

Scilla

Trådstartare
Mitt sto fick hippotrim då hennes ena juver svullnade upp som en fotboll och hon fick feber. Nu är febern borta och juversvullnaden har börjat gå ner. Men igår såg jag att hon var lite svullen i ena frambenet men jag antog att hon slagit sig på det men jag kunde inte se något sår.

Imorse är hon lika svullen i alla fyra. Hon fick sista sprutan (pastaform) igår. Kan detta vara någon form av reaktion på hippotrimmet?

Sv: Svullen i benen av hippotrim?

Ur fass:

Biverkningar Hippotrim vet
Överkänslighetsreaktioner som urtikaria och G-I störningar som diarré kan förekomma.
I sällsynta fall kan kristalluri och njurskador förekomma.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 268
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: dreampower
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30