Svullen i alla ben?

I

IslaBonita

Postade ett inlägg häromveckan att min häst var varm på ett ställe i ena benet. Detta gick dock över och har inte sett röken av detta igen. Imorse när jag kom till stallet var hästapållen svullen i alla ben :confused::confused::confused:

Jag har fundering på om det kan bero på att jag red igår innan hon kom in i boxen och utan att linda benen, dock fick hon på sig kylliniment.

Hon var inte halt vare sig igår kväll eller imorse.

Funderingar??

Sv: Svullen i alla ben?

en häst behöver inte ha lindade ben..

en häst som går hårt kan svullna upp i benen, typ hoppning etc.. men det brukar släppa ganska fort om man låter hästen röra på sig, en hstund i skrittmaskinen så brukar det gå ner..

Sv: Svullen i alla ben?

en häst behöver inte ha lindade ben..

en häst som går hårt kan svullna upp i benen, typ hoppning etc.. men det brukar släppa ganska fort om man låter hästen röra på sig, en hstund i skrittmaskinen så brukar det gå ner..

Så du menar att det är helt ok att benen svullnar upp under natten?

Jag har inte tillgång till en skrittmaskin, hästen rör sig ju lite i hagen men inte på samma sätt som vid aktiv motion såklart.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 752
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 067
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA