Svullen Bakhas

L

Larsson

Min lilla 5åring är svullen i någon led i bakhasen.. Hon verkar inte halt och är inte "sjuk". Svullnaden har varit så ett ganska bra tag, lät henne vila och hoppades på det skulle bli bättre, dock blev svullnaden bara större och hetare. Hoven är kall. Hon är svullen på både insidan och utsidan. Vad kan det vara??:confused:

Ska ringa vet i morgon... Man känner sig så ledsen när sin pålle inte är frisk. :(

Sv: Svullen Bakhas

Hej!
Min häst (åring) har blivit drabbad av precis samma svullnad.
Han har lyckats skada sig i sin sjukhage där han har gått efter att han blivit kastrerad under narkos. För mig är det maximal otur och jag är jätte ledsen över detta!
Min är precis som din häst svullen på både in och utsida av hasleden.
Jag upptäckte det på tisd kväll och bokade tid på kliniken redan dagen efter då jag var så orolig. Min häst är lite halt dock inte så mycket utan är mest jätte svullen och väldigt varm.
Vet på kliniken ultraljudade skadan och tror på en kraftig vrickning/stukning, ett av ligamenten ser också ut att vara skadat dessvärre.
Min häst står nu på boxvila och smärtstillande och vi ska på återbesök om ett par veckor. Jag som hade tänkt att han skulle få en härlig sommar och få komma ut på bete bara läkningen efter kastreringen var klar.
Jag håller tummarna att tillfrisknandet går ganska fort!!
Lycka till med din häst!

Sv: Svullen Bakhas

Min stora bröt loss en benflisa i hasen med ledinflammation som följd.
De vill inte op. iom att det ligger i "spattzonen" o kan då göra mer skada.

Fick butta o vila samt Cosequine o funkar nu.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 183
Senast: Hedwig
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka