Jag använder nog mest svordomar som ett kraftuttryck själv. Svär dock väldigt sällan och generellt inte när jag är runt mina norska folk ^^ Här är det rätt illa att svära men börjar kanske bli lite mer ok att det glipper ut en liten svordom om man slår sig eller så.
Hemma i Skåne svär dock familjemedlemmarna friskt, det är som en del av språket. Ena syskonet hör det verkligen inte själv,...är verkligen fan i var tredje mening

men så är hen också yngre, vet inte om det spelar roll. Kan även nämnas att hen är högt utbildad med ett bra jobb så språkbruken har inte hindrat framfarten där iaf
Så mao svordomar känner jag är ok men annat som könsord, rasistiska uttryck etc är något helt annat och är inte ok, känns som det generellt är så folk tänker med, både här i tråden och ute i världen. Samt, är språkbruket så som sist nämnt placerar man sig gärna i en mindre smickrande kategori av folk som många gärna tar avstånd från, tror jag iaf.
Men att dom inte stoppar sig själv, tjaa man tycker väl själv om att prata så och ser antagligen inget fel i det. Sen är det säkert någon som på rutin lr vana uttrycker sig så, att så pratade man hemma, så pratar (männen) runt en och det är så det ska låta, utan att man själv reflekterar över hur det låter, gissar jag också på.