Svinto & affro = Bästa pälsglans ?

urkella

Trådstartare
Vilket är det bästa pälsglanset till ponnyer med tjock man. När ena har värsta svito kvalitet, tjockt och grovt. Ponny nr 2 har ännu tjockare och lockig/krullig man. Vilket är det bästa pälsglanset för att få lite styr på dessa manar :p ?

Svinto:
32541961.jpg

Affro:
32541915.jpg

Sv: Svinto & affro = Bästa pälsglans ?

Min häst har typ afro, och TIB är överlägset bäst. O luktar dessutom gott :-)

Haha, verkligen affro. Ser ut som fölman nästan!

Hööks har silikondroppar, dom är riktigt bra! Annars finns det ganska många bra pälsglans tycker jag, bland annat foxfire.

TIB och Veredus Super Sheen tycker jag är överlägset bäst (dock har jag inte provat dem i riktigt så tjocka manar :p)

Ja eller hur :p Han består nästen endast av ett stort fluff :D Har Cowboy Magic 's silikondroppar nu, men hans man är för tjock för det, blir typ en hel näve och endå får jag inte igenom hela manen XD

wrangler: har dom pälsglans med ? Kör för stunden med deras silikondroppar, det är suveränt i svansen som inte är lika tjock iaf :p

arasmisk: hade TIB till förra hästen, men vad jag minns gjorde det inte manen så glatt eller vad man ska säga.

Här ser ni hur mkt man mr Affro har med >__< den är nästan omöjlig att borsta igenom :p

Senast ändrad:

När det är som värst kör vi med vanlig rapsolja här hemma, billigt och funkar kanon för tjocka frissiga manar.

TIB tycker jag med, av just den anledningen att den reder ut manen, utan att bara lägga sig som ett halt skal runt (:

Använder TiB till mina hästar med mycket man (shettis med tjock man och stor svart med lockig man som det alltid blir trollflätor i) sprutar i ganska rejält med TiB på kvällen och sen låter jag det torka till dagen efter då det brukar vara lätt att reda ut :)

Foxfire tycker jag funkar bäst, allafall efter ett par dagars verkan. TIB funkar också bra tycker jag :)

Helt klart Sjöbogårdens :) ca 60 kr ullared eller ÖoB, bästa jag någonsin testat... Billigast också :)

Jag har TIB Horse till min rastapuff till Islandskorsning. Funkar jättebra!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 599
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 963
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 381
Senast: Qelina
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 507
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?