Svininfluensa!!!

rubytoo

Trådstartare
Hur har ni gjort?? Fick brev hem i går om vaccinering och det är två sprutom som gäller.

Hur gjorde ni med era 6-7månaders?? Ni som vaccinerade fick de några biverkningar??

Sv: Svininfluensa!!!

Dottern har tagit spruta nr 1 redan, spruta nr 2 skall tas i april :)

1:a sprutan gav inga biverkningar alls på vare sig dottern eller mig .

Aven min lilla tjej( 7,5 manader) har fatt 1:a sprutan, nemas problemas. Spruta nr 2 om tva veckor.

//Krusan

Min lilla släkting tog andra sprutan vid ca 9 mån ålder och blev rejält sjuk. Det blev så illa att den lilla fick ligga på sjukhus.

Theo har fått två sprutor. Den första i november tror jag och den andra för några veckor sen (var då ca 10 månader). Inga särskilda biverkningar. Lite feber bara, dagen efter sprutan. Likadant efter båda sprutorna.

Rasmus 2 år har fått båda sprutorna, biverkning - JÄTTERÄDD för alla i rock, även veterinärer.

Tilde kommer få vaccinet när hon blir tillräckligt gammal. Jag har uppfattat det som att vaccinet är snällare än viruset. Så hamnar hon på sjukhus pga vaccinet vågar jag inte föreställa mig vad som hänt om hon fått viruset :crazy:

Mina kompisar som vaccinerat sina barn har fått sjuka barn vid andra sprutan. En del jättesjuka till och med... Då vill jag inte ens tänka på hur sjuka de skull blivit med virus i full kraft och inte bara avdödat...

Hej!

Martin har fått båda sprutorna utan minsta biverkning :) Inte ens lite feber!!
Däremot blev jag jättesjuk av min spruta, hög feber och värk i hela kroppen i flera dagar...

Min lille blev varm och gnällig på kvällen när han fått sprutan, både första och andra gången. Fullt okej biverkning alltså :) Fick första sprutan vid sju månader och andra vid nio. Inga av våra bekanta fick några allvarliga biverkningar heller.

Mina var 1 och 4 när de fick första dosen, andra dosen fick de ca 4 månader senare. De fick inga biverkningar av första, men 5 dagar efter andra dosen fick minstingen vattendiarré som höll i sig i 5 dagar. Sjukvårdsrådgivningen och bvc trodde att det var biverkning efter vaccinet.
Kommer att vaccinera Isabell när hon har åldern inne.

Kl
Min lille pojke fick båda och inga biverkningar öht. Jag är jätterädd för en ev andra våg, hoppas viruset inte har muterat utan att vaccinet hjälper. Jag fick jätteont i armen av sprutan.

Min tjej reagerade knappt något alls på spruta 1 och 2. (Hon är drygt 1 år gammal). Hon blev lite gnällig och tröttare än vanligt men annars ingenting. Sprutan i sig gjorde inte så farligt ont, upplevde att den vanliga vaccineringen var värre/gjorde mer ont.

En nära släkting till mig hade med allra största säkerhet svininfluensan, och var "mittemellansjuk" eller hur man nu ska beskriva det. Han tvingades ändå att vaccinera sig pga sjukdom hos en familjemedlem - och blev hemskt dålig av sprutan. Jag tror inte att det nödvändigtvis behöver vara så, att man får motsvarande reaktion från sprutan som av den verkliga sjukdomen. Tror, vet inte.
Jag tycker det är synd att man inte får testa sig för att se om man ev haft svininfluensan innan man vaccinerar sig. Min dotter fick influensa i vinter, den kom blixtsnabbt och hon var rätt dålig, sjukvårdsrådgivningen ansåg att det nog var svininfluensan. Ändå fick hon inte göra en provtagning. Jag ville inte vaccinera henne "i onödan" om hon redan haft sjukdomen, men fick alltså inte göra ett blodprov. Lite dumt tycker jag... :mad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 051
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 563
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V