Sviktande stigbyglar

Jane_Done

Trådstartare
Jag har fått problem med knäna efter en lång idrottskarriär så jag började fundera på om jag kan underlätta för mig med andra stigbyglar. Sprenger trodde jag var det givna valet men så hittade jag Mark Todd också.

Någon som vet vad som är skillnaden mellan dom? Det verkar ju skilja rätt mycket i pris.

Sv: Sviktande stigbyglar

Jag har för mig att du har viss kompetens på området. Hur är de bättre?

Jag har Sprenger o är nöjd, men har fått nys om Soft Jump o kommer köpa ett par av dem såfort plånboken tillåter :)

jag har marktodd och till det priset är dom givna för mig! jag tycker dom är underbara! har dock inte provat sprenger...

Har Mark Todd fortfarande bara en led? I så fall är ju Sprenger givna med 4-ledat system, jag hade valt de alla gånger.

Sprenger är mycket bättre! Både Mark Todd och Sprenger är 4-ledade. Dock sviktar Sprenger mycket bättre!

jag har inte sett dem live. Bara hört av andra ryttare att de avlastar knän o leder.

Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag har såna och de är som vilka stigbyglar som helst.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 437
Senast: valy
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
900
Senast: snöflingor
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar