Först vill jag säga att hästen i fråga inte är min och givetvis skall det komma ut en veterinär och titta på honom.
Hästen svettas stora mängder , han har inte sprungit runt i hagen för det har jag inte hört. Jag har hagen alldeles utanför och det är ingen liten häst direkt så det hörs när han drar på
När han togs in så svettades han mycket, jag tog tempen på honom (hjälper ägarna ibland) och han hade vid första tillfället 37.3 andra 38.2 och nu nyss 37.5
När han äter så lägger han huvudet lite på sne dvs vinklar ena sidan lite uppåt. Hoppas ni förstår hur jag menar.
Han tar även väldigt lång tid på sig att tugga, han dricker bra med vatten.
Inga andra symptom än dessa.
Är det någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Problem med tänderna? Infektion?
Tacksam för svar!
Hästen svettas stora mängder , han har inte sprungit runt i hagen för det har jag inte hört. Jag har hagen alldeles utanför och det är ingen liten häst direkt så det hörs när han drar på
När han togs in så svettades han mycket, jag tog tempen på honom (hjälper ägarna ibland) och han hade vid första tillfället 37.3 andra 38.2 och nu nyss 37.5
När han äter så lägger han huvudet lite på sne dvs vinklar ena sidan lite uppåt. Hoppas ni förstår hur jag menar.
Han tar även väldigt lång tid på sig att tugga, han dricker bra med vatten.
Inga andra symptom än dessa.
Är det någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Problem med tänderna? Infektion?
Tacksam för svar!