Svett täcke efter träning.

Sv: Svett täcke efter träning.

Njä, inte riktigt tror jag även om det är ett material med fuktvandrande egenskaper. Jag skulle vilja ha ngt kraftigare.Och som samtidigt var varmt.
Tack för alla svar förresten.

Till min frusna hund har jag ett limex-täcke. Har googlat men hittar inga bilder så du får nog kolla med din djuraffär om de har sådana om du är intresserad.

Jag är jättenöjd! Det är ett fodrat regntäcke med reflexer på. Det sitter jättebra och är varmt och skönt för hunden. Och så är det SNYGGT, inget puttenutt som jag var rädd att jag skulle vara tvungen att köpa. Lätt att bara skölja av om det är lerigt och det går även att maskintvätta.

Back on track har täcken till hundar.Det tror jag skulle passa alldeles utmärkt.:bump:

Njä, inte riktigt tror jag även om det är ett material med fuktvandrande egenskaper. Jag skulle vilja ha ngt kraftigare.Och som samtidigt var varmt.
Tack för alla svar förresten.

Granngården har haft tjockare ylletäcken för hund som ser ut precis som ett hästtäcke tidigaremvet inte om de finns kvar.

Granngården har haft tjockare ylletäcken för hund som ser ut precis som ett hästtäcke tidigaremvet inte om de finns kvar.

Jag pratade med en kompis igår som har en massa hundar och hon sa att de ska finnas kvar på granngården. Hon sa dessutom att de används ofta till just hundar som tränas i vattenapportering m.m. eftersom de håller värmen men inte stänger in fukten :)

Jag tänkte köpa ett täcka som jag kan lägga på efter fys under kalla vinterdagar, för att skydda musklerna.

Är det någon som har erfarenhet av Obtrack täckerna?

Jag tänkte köpa ett täcka som jag kan lägga på efter fys under kalla vinterdagar, för att skydda musklerna.

Är det någon som har erfarenhet av Obtrack täckerna?

Jag har ett Obtrack Skrylle när det regnar, det värmer inte så mycket så när det är kallt har jag ylletröja under. Kan tillägga att min hund är mycket frusen.

Okej. Tycker det verkar vara lite dyrt, och jag är lite tveksam..
På mässan stannade jag upp vid montern för att se och klämma lite. Blev inget köp då, det får vänta tills han vuxit färdigt och byggt lite muskler :)

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur