Sveriges minsta katt

D

dragonlady

Med anledning av tråden om den största kissen här är en om den minsta.

Min tävlande:
sammikofta.jpg

1.8 kg tung en liten slank dam med en mankhöjd på ca 25 cm fast hon blev bara 10 cm hög när jag skulle mäta henne:love:

Sv: Sveriges minsta katt

här kommer min vackra lr ja kanske kan diskuteras men iaf Knodden, väger drygt 1.5 kg
Bild249.jpg

Jag har en tävlande till åt dig: Min fars katta. En liten späd semilånghårig svart-vit donna, strax över 1,5 kg den gången vi vägde henne. Mager som tusan alltså, har alltid varit det. Skulle gissa att mankhöjden är nånstans runt 20 cm, men det är svårt att säga, katter står ju sällan rakt upp och ner.

Är du säker på att det är en riktig katt den ser ut precis som ett mjukdjur jag sett:D

Ja man kan ju inte låta bli i bland:D , det är tur att våra katter oftast har tålamod med oss

oki min tävlande..Tinki-linky (kallas ibland STINKY-Linky utav mig :devil: )

vägde sist (för en mån sen hos veten) 1,2kg alltså en LITEN perser hona hon är :love:
P1010053.jpg

Denna kategorin vinner jag..eller ja, då min katt :D

Minimal väger ca: ½ kilo trots sin feta lilla mage och ålder på i alla fall 5 månader nu :love:

http://i46.photobucket.com/albums/f109/CarolaLind/Bild542.jpg

Katten brevid (Blomma) är ett år och normalstor, Minimals kusin är en vecka äldre än Minimal och är lika stor som Blomma.

Hon har inte vuxit ett dugg de senaste månaderna.

Har ingen bild men min lilla nätta katt-hona
väger knappt 2 kg..huskatt. :smirk:

CarolaLind skrev:
Denna kategorin vinner jag..eller ja, då min katt :D

Minimal väger ca: ½ kilo trots sin feta lilla mage och ålder på i alla fall 5 månader nu :love:

http://i46.photobucket.com/albums/f109/CarolaLind/Bild542.jpg

Katten brevid (Blomma) är ett år och normalstor, Minimals kusin är en vecka äldre än Minimal och är lika stor som Blomma.

Hon har inte vuxit ett dugg de senaste månaderna.
men "kattungar" borde inte få delta...:angel: :devil:

tycker dom borde minst vara över året för då har dom iaf växt till sig...

En av mina hanar(Tvåårig huskatt), väger 1,8 kg och är 23 cm hög. :cool:
I perfekt hull och fin i pälsen.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 937
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix