Svenskt Travkriterium 2006

R

Red Mile

På onsdag så är det kvalificeringsdags för de svenska treåringarna! :bump:
Startlistor här...klicka.
Vad tror ni? Vinner Simb Chaplin finalen? Har Oscarsson fått ordning på Dig for Dollars? Kanske kan Calvados krossa dem alla över sin favoridistans? Eller kanske Sillochnubbe?
Tänk om han gör succe och blir avelshingst sedan! Vilka läckra och fantasifulla namn avkommorna kan få? :p

Å sedan TravOaks...Tigger är ju fantastiskt läcker, eller hur?

Vilka skall dit? Red Mile åker dit redan på fredag och stannar till söndag! :bump:

Sv: Svenskt Travkriterium 2006

Jag tror nog att Chaplin vinner. Lite trist, men han verkar bäst.

Själv ska jag inte dit. I och för sig brukar jag vara på Kriterieauktionen, men det känns inte särskilt inspirerande i år (bara ett fåtal intressanta hästar så här på förhand), så det får bli TV:n i år.

jag tror nog att simb chaplin vinner.. han ä väl den överlägset bästa hästen i fältet så de enda som kan förstöra är väl typ punka lr nåt annat :smirk: ;)
oaks tror ja står mellan tigger å vala boko så länge dom har bra spår bägge två å dom håller sig på benen ;)
jag tycker att det är väldigt synd att going kronos är italienfödd för jag skulle tycka det va väldigt skoj om han fick va me i kriteriet å derbyt men de ä ju som de ä :smirk:

Simb Chaplin är väll den stora förhands-vinnaren!
Men en skräll det hoppas jag på!

Jo föressten kanske inte hör till tråden men jag är ny här! Hejsan!:D

Simb Chaplin :d

lätt att man ska dit ;)

Rammstein: Hej hej :bump: :D

Senast ändrad av en moderator:

nu har jag tid att tom se startlistorna! :eek: (korta raster på det hær stællet! :cool: )
Før att inte vara så tråkig som alla andra så satsar jag på Exceptional Kemp i hingstarnas. Men Tigger tycker jag ær ett fint namn :o så jag måste heja på henne i oaks.
(och naturligtvis hejar jag fortfarande mest på Tage :d )

Hmmm...
Häst nummer 9 i lopp 2 vinner så klart!! :D
Fast det gällde Trav Oaks..

Håll tummarna för tösen att hon sköter sig nu och går hela vägen in i mål utan gångartsbyte..:crazy:

AM

känns som att simb chaplin är vinnare.. fast trav är trav ;)
men han är rätt given.. :smirk:

i Oaks - tigger är ju en fantastisk häst..:)

*knapplån*

Efter gårdagens kavallopp är det svårt att se någon rubba Simb Chaplin? Han verkar ju nästintill oslagbar? Megaman Neo gjorde ett gott intryck på mig, den hästen kan bli riktigt, riktigt bra.
Hatten av för Goops som kvalade in fyra hästar till finalen där Mellby Quantas lär vara det största hoppet?

Oaks...det verkar även det vara vikt för Jorma Kontio? Vala Boko höll när Tigger föll...

Tycker det är lite tråkigt när favoriter faller och inte går till finalen. Man vill ju se de bästa mot de bästa.

Visst hade det varit roligare om Rite On Track gått till Derby-final och Persos Arnie och Dig For Dollars varit m i Kriterie-finalen. Men, men, nu när jag tittar efter så finns ju faktiskt Timetosaygoodbye i startfältet. Trevligt:d . Men som sagt, Simb Chaplin:bow: , suck. Tänk om Going Kronos varit med! När får man se dom mötas?:bump:

Får väl väl dra till med en ny gissning eftersom Gamäng Broline inte gick vidare..

Gissar/hoppas på Simb Chaplin och Respect Ås. (Jag har med dom i mina guldstall..):d

Vi hoppas på Swoppe Vint!

Men Simb Chaplin verkar oslagbar.

Vi kommer att vara på plats för att se ponnyerna på morgonen. och sedan resten av dagen.

Eller rättare sagt.
Vi är på lunchtravet på fredag, V75 på lördag och kriteriet på Söndag.

Jag kommer att gå omkring med magen i vädret(är gravid i v 31) och ha med mig lilleman på 21 månader. Blondin och blå ögon. Tveka inte att säga hej!

*knapprån*

Nu har jag verkligen pluggat loppet och kan konstatera att Simb Chaplin åker på sitt första nederlag i karriären! Varför då, undrar du säkert (eller hur?)

Jooo...Chaplin får syna dödens och bakifrån stormar sedan ett helt koppel ystra ynglingar på spänstiga ben! Olle Goop visar att gammal är äldst genom att vinna med Kick Party, men även Megamean Neo tar sig förbi Jorma. Ägarna till Chaplin är dock lika glada för det, och hissar gentlemannamässigt Maggan Wallenius i vinnarecirkeln. :)

Mine penger står på Gigant Neos helbror - Megaman Neo :banana:

Äsch, han kan ju inte vinna Svenskt Travkriterium, han är ju norskregistrerad. :p Skulle ju bli helt fel... :D

Hehe, nei - men det hadde vært morro...
Klart, jeg gir han ikke noen stor vinnersjanse, han er ganske urutinert i forhold til mange av de andre - men han er STERK og kan selvsagt overraske dersom det blir jevnt hardt tempo...

*knapplån*

Fransk speed bet bra idag! :bump: Vilken dag det blev för Nurmos.

Bräckte Megaman Neo? Jag tyckte han såg halt ut efter han ställt sig i trav. :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka