G
Gyllene
Jag har en ponny med okänd härstamning och den är då registrerad i avelsföreningen Svensk Ridponny. Men räknas den då till den "rasen"? Kan jag säga att det är en svensk ridponny?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du tala om för mig en enda ridponny, svensk eller utländsk som INTE är en korsningsponny? Dvs korsning mellan olika raser?Nej, det är ingen Svensk ridponny, det är en korsningsponny. ASRP är ålagda att registrera ponnyer med okänd härstamning.
Varför inte helt enkelt bara säga : Jag har en ridponny som är registrerad i ASRP?Jag har en ponny med okänd härstamning och den är då registrerad i avelsföreningen Svensk Ridponny. Men räknas den då till den "rasen"? Kan jag säga att det är en svensk ridponny?
Varför inte helt enkelt bara säga : Jag har en ridponny som är registrerad i ASRP?
Kan du tala om för mig en enda ridponny, svensk eller utländsk som INTE är en korsningsponny? Dvs korsning mellan olika raser?
Får väl även korrigera dig lite, ASRP var tidigare ålagda att registrera alla ponnies med okänd härstamning, men numer kan du välja mellan ASRP och BRF för sådarna ponnies, rätt ska vara rätt.