Det är en sann beskrivning, det är här vi skiljer oss åt. Visa mig den liberal som i handling vill det du skriver, jag har aldrig träffat någon.
Det en politisk inriktning står för är de faktiska beslut som tas och vilka konsekvenser de medför, inte vad man säger sig stå för. Att säga en sak men i verkligheten verka för det motsatta är hyckleri och gör det bara ännu värre.
Här kommer lite sanna beskrivningar av vilken typ av frågor liberaler kan driva i praktiken:
A 6. Ge varje svensk rätten till individuellavtalsfrihet
A 7. Avskaffa tiggeriförbud
Reformprogram för demokrati - *att pröva frågan om försöksverksamhet med kommunal rösträtt från 16 års ålder.
A 16. Värna vunna segrar: stå upp för egna val av vård och skola
A 21. Lämna Tidöavtalet!
Skolan är samhällets största investering – villkora friskolors rätt till vinstuttag med resultat avseende gymnasie- och högskolebehörighet
B 6. Inför offentlighetsprincipen i svensk skola!
B 9. Stopp för etablering av nya samt avveckling av befintliga religiösa friskolor i Sverige
E 2. Inför en nationell kursplan i samhällsorientering för nyanlända vuxna som införlivas i SFI
T 8. Dags för en ny LSS-reform
T 12. Teckenspråkets status som ett minoritetsspråk
U 10. En human narkotikapolitik
V 2. Stoppa kompetensutvisningarna
V 1. Stoppa inhumana utvisningar
V 5. Skola, vård och omsorg ska inte syssla medangiveri
V 6. Aldrig anmälningsplikt av illegala invandrare i vården
V 7. Ta bort möjligheten att avvisa migranter som säljer sex i utlänningslagen
V 8. Skydd för klimatdriven migration
X 11. Ukraina och Moldavien ska in i EU, helst senast igår.
X 7. Liberalerna behöver stå upp för en solidarisk biståndspolitik
X 10. Stöd de demokratiska krafterna i Ryssland och Belarus
X 16. Skydda EU-medborgares rättigheter
Det här är frågor som drivs med både vilja och engagemang av politiska representanter för Liberalerna.
Sen är det såklart ledsamt att det här inte är i närheten av vad den marionettregering som sitter vid makten driver; och att då Liberalerna som parti är med och driver igenom beslut precis tvärsom, är en form av hyckleri jag ogillar skarpt.