Svensk politik nr 3

Nej, det är inte det jag har påstått.

Jag ifrågasätter inte att rasism/antisemitism är vanligare bland högerorganisationer men enligt wikisidan finns vad jag ser vid en snabb genomläsning inte en enda vänsterrelaterad aktör med som ens anses vara "inom ramen för vår bevakning".

Ok, vilken tur. Eftersom du skrev "om det nu är antirasism som är i fokus" var det tyvärr väldigt lätt att tolka som om det var Expo du syftade på.

Men Expo wiki handlar ju inte om vad som faller inom ramen för deras bevakning eller ej, utan är en kunskapsbank. Den innehåller inte ens i närheten av alla viktiga aktörer på extremhögersidan heller, så det är uppenbarligen inte en sida som ska ses som allomfattande på något vis.
Vill man veta vilka Expo bevakar får man titta på vad de faktiskt skriver om.

Det är bara fånigt att jämföra SD och S i parametern rasism och nazism. Det är skillnad på att ha det som samlande kärnvärden eller att fegt flörta åt det hållet för att samla röster från idioter. Jag kan lova att jag inte kommer att rösta på någon av dem.
Ska jag tolka ditt inlägg som att egentligen så menar inte S att Sverige hamnat i ett kriminellt mycket hårt drabbat pga. en totalt gränslös och okontrollerad invandring -även fast S nu själva säger att det är så? Att S egentligen inte alls (nu helt plötsligt) säger att invandring bör ligga på mycket mycket låga nivåer (läs antal) -även fast det sägs från S-toppar? Från att ha tyckt att visitationszoner är ett rasistiskt påfund till att vilja att stora delar av södra Stockholm nu ska bli en visitationszon. Dessa uttalande med flera är bara rasistiskt och nazistiskt om det kommer från SD och S säger bara sånt här för att locka över röster från SD?
Alltså S flörtar inte......de har kommit till en smärtsam insikt om att vi håller på att förlora vår demokrati, Sveriges medborgare är på väg att förlora ett öppet och fritt land till gangsters!!!

Hamnarbetarförbundet annonserade för ett tag sedan att man ämnande införa en blockad på krigsmaterial till och från Israel (vilket man också hade mot ryska fartyg/fartyg med gods till Ryssland under 2022). Sveriges hamnar tyckte att det var en olovlig stridsåtgärd, och frågan hamnade hos arbetsdomstolen - som igår gav facket grönt ljus för den ganska korta blockaden!

Så allt borde ju vara frid och fröjd, om det inte varit så att vice ordförande för Hamnarbetarförbundet, som är den som fört medlemmarnas talan i den här frågan, kallades upp till sin chef en timme innan beslutet för att få veta att han blir uppsagd med hänvisning till brott mot säkerhetsskyddslagen och illojalitet kopplad till säkerhetsskyddslagen (han har dessutom polisanmälts!!). Det är ju helt vansinnigt att en person som för fackets talan sparkas för en blockad som AD godkänt. Och dessutom polisanmäls. Hoppas att andra fackförbund visar sitt stöd.
https://www.arbetsvarlden.se/hamnfackets-vice-ordforande-far-sparken-hanvisar-till-rikets-sakerhet/

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/...etsbrott.e4302d0d-ac67-4945-b2d5-ccaa9014e05e

Om Lernia, det är inte bara jag som reagerat, såg att det uppmärksammats i en egen tråd på flashback. Sannolikheten för att det är korruption inblandat skulle jag sätta till åtminstone 90 % och i min värld borde det här rendera i mycket långa fängelsestraff om man kan få fram personkopplingen med tanke på hur stort belopp det handlar om.

Jag menar att Expo, en organisation som är grundad av fd medlemmar av extremvänstern, inte är en opartisk och politiskt neutral källa som en del har påstått utan en opinionsbildare som helt klart ligger till vänster. För att kalla det extremvänster bör det enligt min uppfattning var betydligt mer våldsbejakande och jag säger abslut inte att allt de gör är extremt eller fel. Men att kartlägga för att hänga ut olika individer (det gäller väl inte bara nazister utan är rätt högt och lågt och de tar väl dessutom beställningsjobb) om de inte är dömda för någonting, är inte ett helt okontroversiellt arbetssätt heller.
Två sidor av samma mynt.

Hamnarbetarförbundet annonserade för ett tag sedan att man ämnande införa en blockad på krigsmaterial till och från Israel (vilket man också hade mot ryska fartyg/fartyg med gods till Ryssland under 2022). Sveriges hamnar tyckte att det var en olovlig stridsåtgärd, och frågan hamnade hos arbetsdomstolen - som igår gav facket grönt ljus för den ganska korta blockaden!

Så allt borde ju vara frid och fröjd, om det inte varit så att vice ordförande för Hamnarbetarförbundet, som är den som fört medlemmarnas talan i den här frågan, kallades upp till sin chef en timme innan beslutet för att få veta att han blir uppsagd med hänvisning till brott mot säkerhetsskyddslagen och illojalitet kopplad till säkerhetsskyddslagen (han har dessutom polisanmälts!!). Det är ju helt vansinnigt att en person som för fackets talan sparkas för en blockad som AD godkänt. Och dessutom polisanmäls. Hoppas att andra fackförbund visar sitt stöd.
https://www.arbetsvarlden.se/hamnfackets-vice-ordforande-far-sparken-hanvisar-till-rikets-sakerhet/

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/...etsbrott.e4302d0d-ac67-4945-b2d5-ccaa9014e05e
Vad jag förstod det som så är det inte pga blockad eller strejk som han blir uppsagt utan för att han uttalat sig kring hur man ska hitta detta stridsmateriel. Något som mycket väl kan vara information som man absolut inte bör gå ut med till andra än de som hanterar det eftersom det kan vara en säkerhetsrisk. Så inte fullt så svart eller vitt som det låter här.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 446
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 138
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka