Svensk politik nr 3

Det är helt häpnadsväckande att en politiker i hennes position, hon är vice statsminister!, kan ha så exceptionellt dålig koll.

Har hon inga medarbetare som kollar hennes inlägg innan hon lägger ut något?
Eller hur. Och det är ju så väldigt ofta i hennes fall, kommer inte osökt att tänka på när hon beskrev kritiken från expertmyndigheter gällande regeringens kärnkraftsplan, som "både missvisande och en åsikt" - och det var liksom så nyss som i december.

Det är helt häpnadsväckande att en politiker i hennes position, hon är vice statsminister!, kan ha så exceptionellt dålig koll.

Har hon inga medarbetare som kollar hennes inlägg innan hon lägger ut något?

Nej vissa dagar saknar jag de gamla tjänstemännen med lite extra vemod. Birgitta Dahl och och Carl Bildt och Anne Wibble m fl. Alla i kontrast till den bimbo-influencerstil som verkar vara gångbar numera.

Texten är fortfarande missvisande eftersom det låter som att vem som helst kan vittna anonymt, men det drabbar ju inte Ebba att bli uppringd av 75 föräldrar vars barn råkat se ett bråk mellan klasskompisar eller en stöld på Ica.

Nej vissa dagar saknar jag de gamla tjänstemännen med lite extra vemod. Birgitta Dahl och och Carl Bildt och Anne Wibble m fl. Alla i kontrast till den bimbo-influencerstil som verkar vara gångbar numera.
Det verkar väl vara lite så överlag, antar att fakta och sånt är för tråkigt. Men jag skyller egentligen inte på politikerna egentligen, snarare är det ju vi som ser till att rösta fram dessa personer.

DN har idag skrivit en ledare som beskriver socialdemokraternas tragiska utveckling. https://www.dn.se/ledare/s-vill-tav...-vara-minst-woke-hur-smart-ar-det-egentligen/

Varje gång deras nya rättspolitiska talesperson kommer med något utspel, så blir det så tydligt gällande hur målposterna flyttats och att även S gett vika inför SDs syn på samhället - på bekostnad av rättsstat, jämställdhet och sånt där som woke-smetas (trots att det egentligen inte alls sågs som det förut). Därför hoppas jag så på att V och C kan övervinna sina motsättningar och ingå i ett regeringsalternativ med S + MP om valresultatet tillåter det nästa år. Även om det riskerar att fördelningspolitiken blir mer höger än vad jag själv (och vänsterpartiet) skulle vilja så kommer de tre små partierna behövas för att iaf tygla vissa av sossarnas auktoritära impulser. För det är trots allt så att V, MP och C är mer pålitliga vad gäller jämställdhet och rättspolitisk än de andra partierna. Skulle tex. inte ha något emot en centerpartistisk justitieminister trots att jag kommer att rösta på V.

DN har idag skrivit en ledare som beskriver socialdemokraternas tragiska utveckling. https://www.dn.se/ledare/s-vill-tav...-vara-minst-woke-hur-smart-ar-det-egentligen/

Varje gång deras nya rättspolitiska talesperson kommer med något utspel, så blir det så tydligt gällande hur målposterna flyttats och att även S gett vika inför SDs syn på samhället - på bekostnad av rättsstat, jämställdhet och sånt där som woke-smetas (trots att det egentligen inte alls sågs som det förut). Därför hoppas jag så på att V och C kan övervinna sina motsättningar och ingå i ett regeringsalternativ med S + MP om valresultatet tillåter det nästa år. Även om det riskerar att fördelningspolitiken blir mer höger än vad jag själv (och vänsterpartiet) skulle vilja så kommer de tre små partierna behövas för att iaf tygla vissa av sossarnas auktoritära impulser. För det är trots allt så att V, MP och C är mer pålitliga vad gäller jämställdhet och rättspolitisk än de andra partierna. Skulle tex. inte ha något emot en centerpartistisk justitieminister trots att jag kommer att rösta på V.
Jag håller med, tycker det är helt obegripligt hur S gör sin analys om hur de ska agera, som att vi inte är i stort behov av ett rimligt oppositionsparti som håller på rättsprinciper och jämställdhet när regeringen agerar som den gör. Varför ska nån ens rösta på s när de plötsligt tycker precis som M?

Texten är fortfarande missvisande eftersom det låter som att vem som helst kan vittna anonymt, men det drabbar ju inte Ebba att bli uppringd av 75 föräldrar vars barn råkat se ett bråk mellan klasskompisar eller en stöld på Ica.
Birgitta Dahl som försvarade Pol Pot regimen även efter att terrorn blev känd, Anne Wibble som på bara några år dubblerade statsskulden och närmast var på väg att driva Sverige i konkurs för att inte tala om Carl Bildt som är den kanske mest inkompetenta statsminister vi haft i vårt land.

Meningen efter håller jag fullt med om även om just det här mest verkar vara en slarvig felskrivning.

Det är ju först nu under senaste mandatperioden SD fått något politiskt inflytande överhuvudtaget. Den utveckling vi sett under de senaste decennierna kan knappast SD lastas för utan det samhälle vi har idag är ett resultat av den politik S, C och M fört (och delvis även L, KD och V), att tycka att den är något bra, ja då undrar man.

Varje gång deras nya rättspolitiska talesperson kommer med något utspel, så blir det så tydligt gällande hur målposterna flyttats och att även S gett vika inför SDs syn på samhället - på bekostnad av rättsstat, jämställdhet och sånt där som woke-smetas
S har alltid tyckt som SD men inte vågat stå för det. Nu när manegen är krattad vågar sig S ut och härja runt som värsta rasisten :eek:
Jag håller med, tycker det är helt obegripligt hur S gör sin analys om hur de ska agera, som att vi inte är i stort behov av ett rimligt oppositionsparti som håller på rättsprinciper.
Sverige är ett land som håller på allmänna rättsprinciper. Att det kommit en massa grus i maskineriet som kan få Sveriges rättsprinciper att försättas HELT ur spel -om det inte gjordes något riktigt drastiskt! Det görs nu Tackolov:). Men jag ser fram emot en vår där extremvänstern ska uttala sig om hur de tänker bemöta rasistpartiet som dom nu ska stötta till att komma till makten. :sneaky:

S har alltid tyckt som SD men inte vågat stå för det. Nu när manegen är krattad vågar sig S ut och härja runt som värsta rasisten :eek:

Sverige är ett land som håller på allmänna rättsprinciper. Att det kommit en massa grus i maskineriet som kan få Sveriges rättsprinciper att försättas HELT ur spel -om det inte gjordes något riktigt drastiskt! Det görs nu Tackolov:). Men jag ser fram emot en vår där extremvänstern ska uttala sig om hur de tänker bemöta rasistpartiet som dom nu ska stötta till att komma till makten. :sneaky:
Sverige håller inte alls hårt på allmänna rättsprinciper nu - de monteras drastiskt ned. Så fattar inte vad du syftar på?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 065
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka