Svensk-dansk/dansk-svensk gårdshund?

K

Karlavagnen

Ja, mamma och pappa letar hund, och jag vet sedan tidigare att pappa gillar den dask-svenska/svensk-danska gårdshunden och jag har hittat en kull inte allt för långt här ifrån som visserligen är lite fox terrier också, men det har mindre betydelse.

Så, hur är din s-d gårdshund? eller någon annans för den delen,
hur fungerar de med andra djur (har kaniner, kan hunden lära sig att de är förbjudna?) hur aktiva är de? tillgivna?
all info är av intresse, vill kolla upp lite själv innan jag visar annonsen för mamma och pappa (eftersom jag antagligen kommer att få ganska stor del av ansvaret för hunden nu när jag är arbetslös och hemma nästan hela dagarna)

Sv: Svensk-dansk/dansk-svensk gårdshund?

För att unvika missförstånd:
Visst spelar det in att det är foxterrier i rasen, men det är en ras jag har bättre "koll" på än vad jag har på gårdshunden, det är därför jag i första han vill ha info om den.

ni får också gärna komma med åsikter om korsningen (alltså gårdshun+foxterrier) och hur ni tror att den är

dessutom
Jag vet att det säkerligen finns folk som kommer att undra varför vi inte vänder oss rätt till en rasuppfödare, visst, det kan vi också göra, men det ena utesluter ju inte det andra, ellerhur?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 541
Senast: Lona
·
Övr. Hund Som en del kanske minns så tingade jag en dansk svensk gårdshundsvalp i våras. Tänkte berätta hur det gått. Det blev ingen hane i...
Svar
2
· Visningar
1 291
Senast: Snuffsan
·
Hundavel & Ras Vi funderar på en hund till i familjen och efter mycket funderande och läsande är dansk-svensk gårdshund den som ligger närmast till...
Svar
12
· Visningar
3 766
Senast: Taxilock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka