Min ungis och jag har en underbar relation även om han är mentalt otroligt stark och väldigt dominant så är hans matte strået vassare och jag tycker att jag kan läsa honom relativt bra. Vi håller på med tricktraining och vettig hantering efter flockbasis och det mesta funkar bra. Han är inte rädd för något och i grund en väldigt närgången /buffig häst som gärna kör på en om han skulle få.
Han är otroligt social och älskar att umgås med människor, kommer i galopp gnäggande så fort han får syn på en. Lämnar gärna flocken bakom sig för att få en stund med matte.
Idag skulle jag ta in hästarna för kvällen och skulle börja med hans polare Billy en valack som är över honom i rang och han mer eller mindre attackerade honom och körde iväg honom från mig.
Jag körde iväg honom och tog som planerat in den andra valacken.
Känner hästar svartsjuka eller var det ett ägandebehov som gjorde att han regerade som han gjorde, skulle vara intressant att höra vad ni tycker?
MuMiN
Han är otroligt social och älskar att umgås med människor, kommer i galopp gnäggande så fort han får syn på en. Lämnar gärna flocken bakom sig för att få en stund med matte.
Idag skulle jag ta in hästarna för kvällen och skulle börja med hans polare Billy en valack som är över honom i rang och han mer eller mindre attackerade honom och körde iväg honom från mig.
Jag körde iväg honom och tog som planerat in den andra valacken.
Känner hästar svartsjuka eller var det ett ägandebehov som gjorde att han regerade som han gjorde, skulle vara intressant att höra vad ni tycker?
MuMiN