Svarte petter!

Sv: Svarte petter!

Vad är det för ras på henne? Hon ser himla go ut i kroppen!
Vet du, jag visste inte att det fanns lila katter, vad är det som gör dem lila och inte blå? (vad är det egentligen som gör de blå blå?:D )

Båda är Brittiska Korthår. Den svartvita är mamma till den lila.

Det är ett anlag som heter dilution som gör att dom bleks ner. En blå är egentligen svart, men har alltså ett dilutionsanlag. En lila är egentligen choklad men med ett dilutionsanlag.

Abbie är en bra representant för rasen, dock är hon kanske något kraftigare än medel för honor. Vilket såklart är positivt. Många som tror att det är en hane :p Hon har också en bra storlek, hon vägde som 2-årig nästan nykastrerad tjej 5,2 kg. Fortfarande i bra hull, så vi åker på enstaka utställningar då och då för lite egoboost :D

Vi hade två britter förut, en blå och en vit, väldigt vacker ras. :love:
Häftigt det där med delution, det hade jag ingen aning om att det fanns!

Här är en annan svarting, heter Max.
3388704.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama