Svarta westernträns

cowgirl81

Trådstartare
Varför ska det vara så svårt att hitta sånna som är snygga och inte allt för dyra. Vill ha svart utrustning, sadel har jag hittat, men inga träns som är snygga. Nån som vet. Mvh Hanna

Sv: Svarta westernträns

eftersom de svarta lädret är av dåligare kvalla så finns de inte så mycke svarta träns.

jag har sett att det finns svarta träns på tradera

Finns massa svarta billiga träns om du kollar hos återförsäljare som är störst på engelsk utrustning men som också "försöker" sälja westernutrustning....

Jag mailade en "riktig" westernbutik för några år sedan då jag ville ha ett v-format pannband till mitt engelskträns (svart, det var innan det slog igenom i engelskvärlden)...

Fick då till svar att i usa anses svart läder som dåligt kvalitet och man färgar det svart för att dölja det...

Nu vet ju alla att det finns toppenläder som är färgat svart och mörkbrunt, kolla bara de dyrare märkena innom engelskutrustning - kanonläder.

Men jag tror inte någon westernkedja säljer svart just för att man tar hem det mesta från staterna och bla bla bla... du hajar ;)

Japp jag hajjar, synd för de är snyggt med svart. hittat dock ett träns frågan är vad kvaliten är kosta 150.- känns som om det kommer vara stelt. Men spanar vidare.

Svart läder är det som är hårdast infärgat, det behöver inte vara dåligt läder men infärgningen gör att lädret blir styvare. En annan nackdel med svart läder är att det med tiden tappar färg och blir grådaskigt, dvs det blir fulare med tiden medan mörkbrunt läder håller sig bättre.

Hej!
Har sett att du skrivit en del andra trådar också och där läst att du inte har någon häst just nu.
Köp inte sadel förrän du har hästen!!! Och var inte så kräsen i design på sadel förrän du hittat en som passar hästens rygg.

Träns däremot kan man väl samla på hög - det brukar ju alltid gå att göra något extra hål här och där.
Finns en del länkar till olika westernbutiker via Buke.

Liknande trådar

Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
773
Senast: saltakatten
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat