Svarta Prickar

MayGrace

Trådstartare
Min ponny har 3 små svarta knölar, en på örat ( haft i flera år ) och två bak på ena sidan på rumpan.
Idag skulle jag klämma på den för och känna om den var hård och då sprack den upp och blev ungefär som en väldigt stor finne skulle man nog kunna säga. De kom ut massa gult ur den och efteråt så blev den platt och mjuk.
Ponnyn i fråga är 17 år gammal så nått unghäst relaterat borde de nog inte vara vid den åldern ;)
Hon har tappat pälsen just där de är. Hon tyckte de var skönt när man klämde på pricken! :crazy: ( kanske kliar? )

Nån som har en aning om vad de kan vara? Hon verkar ju inte ha lidit av dem!

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 498
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: Constance
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 477
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har varit extremt förskonad från hovbölder under alla år. Det närmsta jag kommit är att ett par gånger har hovis vid verkning...
Svar
1
· Visningar
822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka