Svarta fläckar?

aemaria

Trådstartare
Jag har en fråga ang. min katt, en 1-årig kastrerad hankatt som fått fler och fler pigmentfläckar eller vad det
nu är. Det är svarta små fläckar, ca 1-2 mm som han fått på slemhinnorna i munnen och i ögonen.
Vad kan detta vara? Orolig!

//a

Nu har jag fått svar på detta på annat håll. Detta är ett fenomen som återfinns hos en del röda katter (vilket min katt är); svarta fläckar på nosspegel, munslemhinnor samt svarta morrhår och en svart fläck på hjässan. Fläckarna blir fler och fler men det är totalt ofarligt.

//a

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: lennox
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka