Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har under åren av olika anledningar behövt fatta beslutet att ta bort en älskad häst. Det är alltid ett tungt beslut, men för mig har det varit bättre att i lugn och ro kunna planera hur och när det ska ske. Då är allt lugnt och värdigt och hästen har inte ont- i motsats till när beslutet måste tas akut med en häst som lider. Jag tyckte också att det kändes fint att låta min gamla ridhäst få somna in efter många års trogen vänskap. Han fick trava vidare efter en sista sommars bete och slapp få svårt att hålla hull och känna att inte kunde hålla jämna steg med de yngre kompisarna.Tack så mycket för era svar! ❤
Jag är väll egentligen inne på samma spår som ni, men känns väldigt svårt. Tror jag känner mig självisk också då jag ju känner att det kommer vara mycket roligare för mig att ha kvar den yngre hästen än den gamla, och känner mig elak som tycker det känns jobbigt att ta hand om den gamla nu när hon börjat få en del ålders problem.
Kan tillägga också att jag det senaste året har lidit väldigt mycket av stress och ångest, och det har inte direkt blivit bättre av den ständiga oron över fången och den kan ju alltid komma tillbaka även om hon skulle bli bra nu.