Svart träns till brun sadel?

Russis

Trådstartare
Har funderat på att köpa pullartränset från Horsehead (H**ks) för 299 kr. Tyvärr finns det bara i svart om man ska ha strl cob eller full, och nu undrar jag: Tycker ni att det ser dumt ut med ett svart träns (med vita sömmar/stickningar) till en brun sadel?

Jag tycker själv att det egentligen är mycket finare med samma färg på sadel och träns, men samtidigt så känns det som att det får gå bra nu när tränset är så billigt och jag har velat haft ett sånt träns i flera år...!

Vad tycker ni? Är det jättefult eller är det OK?
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Ska jag va ärlig så tycker jag att de ser hemskt ut med ex brun sadel o svart träns.. Men de e jag de..
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jag har brunt träns med svart sadel och jag tycker det är ok....men om jag hade råd att köpa en till sadel så hade den blivit brun...
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

äh! d spelar la ingen roll. huvudsaken är ju att grejjerna håller å funkar för dej å din häst, inte va andra tycker om d.

säger jag som har ett brunt träns med mässings-spännen, silvrigt bett och svarta tyglar :rofl:
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jag är en snobb när det kommer till matchning och skulle ALDRIG ha svart träns och brun sadel (eller vice versa). Jag klarar inte ens ljusbrunt träns till mörkbrun sadel. Och på den tiden när jag hade brun sadel kunde jag driva folk till vansinne genom att leta ihjäl mig efter ett träns, martingal, kedjegrimskaft, grimma osv i EXAKT samma nyans :smirk:

Så, jag skulle INTE ha det, och jag tycker (tyvärr, det är snobberi in absurdum att tycka så, men..) att det är skitfult.

Fast jag är knäpp å andra sidan, det får t ex inte vara mässingsspännen på ett par tyglar som sitter på ett träns med silverspännen.. :angel:
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jag tycker ärligt talat det är skitsamma, vet flera som rider med det så och jag bryr mig inte om att folk har det så. Är det ett bra träns, så är ju priset väldigt bra och jag skulle definitivt slagit till och köpt det!
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jag tycker nog det kan vara ok, man ser ju oftast inte så mycket av sadeln när det sitter en ryttare i den...

Men så fort det finns möjlighet att matcha så "ska" man ju göra det! ;)
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Tack för svar allihop!

Egentligen så vill jag alltså inte ha olika färg, men just nu så är det ju 50 % på tränset (och jag har uppfattat det som att det är rätt så bra kvalité på detta träns...), så jag blir lite fundersam på om jag ska köpa det ändå... :crazy:
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Klart att det är finare om det matchar, men jag tycker det är jäkligt ofta man ser folk -inte minst hoppryttare med sina bruna hoppsadlar och svarta träns, och det ser helt okej ut. Folk i omgivningen tänker Inte på det. Inte här i alla fall.. trots det så är det mycket tävlingsfolk i den här kretsen. Liksom, på håll och så när du rider så syns det ju ändå inte.

Så såvida du inte ska ge dig ut med grejerna på tävlingsbanan, typ på högre nivå så tycker jag ändå att det ser okej ut med svartträns till brun sadel, i alla fall i hoppningen. Är kanske lite viktigare om man är dressyrryttare och tävlar eftersom allt där Ska se bra ut, för där är ju ryttarens klädsel osv. ändå viktigare än i hoppningen.'
Och ska du bara använda grejerna mest för hobbybruk så tycker jag du ska köpa det, jag hade gjort det i alla fall! Det är ju väldigt billigt!
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Russis skrev:
Har funderat på att köpa pullartränset från Horsehead (H**ks) för 299 kr. Tyvärr finns det bara i svart om man ska ha strl cob eller full, och nu undrar jag: Tycker ni att det ser dumt ut med ett svart träns (med vita sömmar/stickningar) till en brun sadel?

Jag tycker själv att det egentligen är mycket finare med samma färg på sadel och träns, men samtidigt så känns det som att det får gå bra nu när tränset är så billigt och jag har velat haft ett sånt träns i flera år...!

Vad tycker ni? Är det jättefult eller är det OK?


Ja, de går väl an å ha hemma, men itne på t.ex tävlingar. Dedär tränset är jättefint annars!!
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Äsch, spelar väl ingen roll. Däremot om man vet med sej att man kommer vilja köpa ett brunt träns sen så är det kanske onödigt att köpa ett svart nu.. Det finns liksom MÅNGA träns att välja mellan varav många som man kan välja färger på.

Jag har för tillfället ett mörkbrunt träns och en svart sadel pga att jag hade brun sadel tidigare och funderar på att köpa ett svart träns, men jag älskar verkligen mitt bruna som är mjukt och har hållit länge. Jag vet inte om jag orkar köpa ett nytt träns och behöva mjuka upp det (hatar nytt läder) bara för färgens skull. Det ska vara om man ska visa upp sej en massa vid träning/tävling osv.
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Men det finns läder som är mjukt o skönt redan när du köper det. Men okey det kostar lite mer men vill man ha ett träns som kommer att hålla lääännnggeee så är de verkligen värt det..
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jag gör så för jag resonerar på detta viset.....jag "täcker" nästan hela sadeln så det är ändå ingen som ser vilken färg den har....... :angel:
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Tycker inte det spelar ngn roll, många har brunt träns till svart sadel oxå.
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Spelar roll vilken färg du har på sadeln och tränset. Oavsett om det är tävling eller träning. Visst är det snyggt om det matchar men det gör inte att hästen går bättre. Jag tävlade mkt i brunt träns och svart sadel. I dressyr. Ingen som sa nåt. Du får inte sämre poäng direkt.
Mitt råd. Köp det om du vill ha det. :)
Gott Nytt År
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

jag skulle inte ha det. jag är väl lite petig :smirk:

tränsen i svart stl full är ändå slut på hööks om man ska beställa.
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

men herregud. det spelar väl ingen roll. jag har 1 svart och 1 rött träns och brun sadel och det går så bra så.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: carriemma
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 441
Senast: Luzzan
·
Utrustning Jag har målat Pilas träns vitt och det blev ju verkligen ur snyggt :laugh:! Har även målat ett par svarta tyglar, målade bara "strecken"...
Svar
12
· Visningar
1 920
Senast: manpila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp