Svart träns till brun sadel?

Sv: Svart träns till brun sadel?

Dilli_Blue skrev:
Men det finns läder som är mjukt o skönt redan när du köper det. Men okey det kostar lite mer men vill man ha ett träns som kommer att hålla lääännnggeee så är de verkligen värt det..

Jag gillar alltid lite äldre, uppmjukat läder. Även om det nya är mjukt på det sätt att det inte skaver på hästen och är stelt så är det ALDRIG lika trevligt att spänna och hålla på med som ett lite äldre, ordentligt smörjt och uppmjukat träns. Jag brukar projekta ganska mycket med nya lädergrejor men det är nog en smaksak :p kanske håller lädret bättre om man inte misshandlar det :D
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jo, smaken är som baken- delad.. :)

Jag ha oxå gammla mjuka o sköna träns hemma o jag håller med om att de e trevligt att sätta på de, jag menade bara att de FINNS läder som redan är mjukt när ma köper det, inte att de va bättre med nytt än gammalt.
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Tycker inte det spelar någon som helst roll!
Bara tyglarna och tränset är samma färg så.

Tex, Kreles har svart träns och brun sadel, och Arne har brunt träns med mässingsspännen och vanligt bett och svart sadel :D Det går jättebra :bow:
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

de e väl inte så jättefarligt.. :p men de e ju helt klart snyggast med lika. jag har svart träns å brun sadel hemma men mitt tävlingsträns e brunt!! :)
jag hade egentligen svart innan men sen fanns sadeln bara i brunt den jag skulle köpa så då fick de va brun - svart ett tag med min förra ponny, men man vill ju inte gå å köpa nya grejer när den ska säljas..!! men nu som sagt e allt i samma färg!! :rofl:
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Det finns snobbar må jag säga...
En fråga bara, kan ni rida med ex. blå jacka om schabraket är beige eller matchar ni även klädsel och utrustning?
 
Sv: Svart träns till brun sadel?

Jag har ett svart pullarträns till en brun sadel. det ser inte så dumt ut ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: carriemma
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 441
Senast: Luzzan
·
Utrustning Jag har målat Pilas träns vitt och det blev ju verkligen ur snyggt :laugh:! Har även målat ett par svarta tyglar, målade bara "strecken"...
Svar
12
· Visningar
1 920
Senast: manpila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp