svart labrador med vit prick godkänd ??

Rotterö

Trådstartare
min mamma o man skall kolla på en labrador hane 7 veckor i morgon. Är en svart labra dor med vit fläck godkänd för utställning?????

Sv: svart labrador med vit prick godkänd ??

Enligt rasstandarden på SKK så är en liten vit fläck på bringan tillåtet. Står inte specat i standarden hur liten fläcken måste vara för att vara tillåten. Hos min ras är "liten vit fläck" mindre än en femkrona.

jag satt nu och läste på labradors hemsida. där står i ras standard lika dant . en liten vit fläck på bringan är godkänt.
dom skall kolla på en hanvalp i morgon 7 veckor .

En labbetik jag känner har två 5-kronor på sina handlovar - också det helt okej.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 377
Hundavel & Ras Jag har länge planerat att skaffa hund, men har dock haft svårt att hitta rätt ras. Den ras som jag fastnat mest för är Vit herdehund...
Svar
8
· Visningar
2 094
Senast: Tingeling84
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 966
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka