Svårt att välja ras.....

Sv: Svårt att välja ras.....

*kl*

Tack för alla svar jag fått i denna tråd!

Häromdan la jag ut en annons om att jag söker hund och har till min förvåning fått massor med svar :)

Är väl särskilt ett av svaren som jag verkligen har fastnat för....verkar vara en ägare som är oerhört mån om sin hund och vart den hamnar. Hon verkar ge en ärlig beskrivning av hunden utan massa "försköningar"!

Detta är en schnauzer på 4,5 år....
Hade ju egentligen tänkt mig en mindre hund.....men denna har etsat sig fast (av det jag fått beskrivit iaf).

Så nu blir väl frågan istället; Nån har som har erfarenhet av schnauzer (fd. mellan alltså)?? Hur pass aktiva är dem? (självklart varierar det från hund till hund...)
Ja berätta gärna mer....

Har mest erfarenhet av Riesenschnauzer samt lite av Dvärgschnauzer ja....

Sv: Svårt att välja ras.....

Hade en schnauzer innan jag skffade mina små dvärgar.
Tycker att de är väldigt olika till sättet. Schnauzern har oftast mer skärpa, högre energibehov, mer mod och mera motor än sin mindre kusin. Upplever de flesta schnauzrar som skälligare och mer lätt stressade (även om det har en del med uppfostran att göra).

Vet man med sig att man kommer att träna aktivt tycker jag schnauzern är ett bra alternativ.

Vilken färg och kennel kommer din tilltänkta hunden från? PM:a om du inte vill skriva här.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 712
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är en av de där som funnits med i kulisserna under några år, läst mycket men inte skrivit så mycket själv.. Nåväl, nu står jag...
Svar
10
· Visningar
1 124
Senast: solan64
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska skaffa hund och letar efter en lämplig ras. Är väldigt förtjust i golden retriever då de verkar ha ett underbart...
2
Svar
29
· Visningar
7 808
Senast: nickan1
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 042
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar