O
oskis
Har lääääänge funderat på att skaffa hund...och tror att jag börjar bli redo nu...
MEN......jag blir tokig av alla olika raser som finns att välja mellan....
Jag är en stor schäferfantast, uppväxt med schäfrar inom familjen ända sedan barnsben. Men jag har nu beslutat mig för att skaffa en mindre hund...en som är pigg och allert, men som inte kräver riktigt lika mycket som en schäfer.
Jag vill ha en stor hund i liten förpackning
Jag vill ha en hund som "tål mycket", den ska orka vara med på långa skogspromenader, busa med dottern min (under övervakning såklart) m.m....men det ska vara en hund som inte är en lika utpräglad arbetshund som jag anser att en schäfer är.
Raser som jag kikat extra på är:
* Dvärgschnauzer
* Petit Brabancon
* Cavalier King Charles spaniel
* Tibetansk spaniel
Erfarenheter av dessa raser och åsikter om hundval tar jag GÄRNA emot
Eller kanske är nån annan här som kommer på den ultimata rasen för oss?
MEN......jag blir tokig av alla olika raser som finns att välja mellan....
Jag är en stor schäferfantast, uppväxt med schäfrar inom familjen ända sedan barnsben. Men jag har nu beslutat mig för att skaffa en mindre hund...en som är pigg och allert, men som inte kräver riktigt lika mycket som en schäfer.
Jag vill ha en stor hund i liten förpackning
Jag vill ha en hund som "tål mycket", den ska orka vara med på långa skogspromenader, busa med dottern min (under övervakning såklart) m.m....men det ska vara en hund som inte är en lika utpräglad arbetshund som jag anser att en schäfer är.
Raser som jag kikat extra på är:
* Dvärgschnauzer
* Petit Brabancon
* Cavalier King Charles spaniel
* Tibetansk spaniel
Erfarenheter av dessa raser och åsikter om hundval tar jag GÄRNA emot
Eller kanske är nån annan här som kommer på den ultimata rasen för oss?