Det är så svårt med talet nu. Vi var iväg och handlade lite idag, jag och mina föräldrar, och vi umgicks en stund hemma hos mig men jag fick inte ur mig något som någon annan kunde förstå varken hemma eller i affären.
Jag sa saker som jag tyckte var helt rimliga och lätta att förstå men ingen förstod mig. Varken pappa och mamma eller dom i affären och jag var så frustrerad över att inte kunna kommunicera. Jag säger saker och pratar men jag vet inte varför dom inte hör, ofta är det att jag pratar för tyst eller snabbt eller sluddrar eller hakar mig men idag vet jag inte vad det var men jag fick flera utskällningar för att jag inte kunde prata normalt. Dom sa att det är fel på mig, något psykiskt och inte på ett neutralt sätt utan tydligt väldigt dåligt
I ena affären pratade vi om det jag ville ha, han hade det på en dator och jag gick runt till hans sida så jag kunde peka på vad jag ville ha men han blev sur och vände skärmen väldigt defensivt bort från mig. Jag hann visa tillräckligt i alla fall som tur var. Men jag visste inte om han hade förstått så fick kolla kvittot extra noga.
Jag måste ta upp det här, dom frågar ofta om jag tagit tabletter eller är påverkad på något vis för att jag upplevs som konstig för att jag inte kan prata. Men jag vågar liksom inte berätta och förklara ifall dom tycker jag överdriver eller bara inte förstår. Och det känns så blottande också.