emma74
Trådstartare
Vet att det är många trådar om jobbsökande nu... även jag har problem med detta. Jag har jobbat i 21 år (och förvisso varit föräldraledig, sjuk ngn gång, och tjänstledig på deltid/heltid för plugg under denna tid) inom media/design/marknadsföring/formgivning/originalare. Just nu sitter jag och skriver det sista på min magisteruppsats i Interaktiv mediadesign, förra året tog jag en kandidatexamen inom marknadsföring/kommunikationsvetenskap/grafisk design/produktionsledning. Så jag har "färsk" utbildning och lång erfarenhet - och jag blir inte ens kallad på intervju! Det som slog mig nyligen var att jag inte hört ett pip från ett jobb som jag som gjort för mig just produktionsledning/grafisk design inom bibliotek (senast jobbade jag på ett bokförlag). Uppenbarligen gör jag ngt totalfel - men tycker jag har testat ALLT, skriver om både CV och brev, testar olika utseenden, haft både med och utan bild osv.
Jag antar att jag egentligen borde söka lite högre jobb med tanke på min utbildning, men där förväntas man ha specifik erfarenhet som jag inte har, fast jag har annan och liknade. För mer "juniora" jobb anses jag vara överkvalificerad så jag sitter liksom fast i en loop jag inte kommer ur.
Sen är det ju det här med att vara äldre och erfaren - jag vill faktiskt inte ha ett skitjobb på en skitarbetsplats! Jag är liksom förbi det. Jag vill ha en vettig lön (behöver inte vara astronomisk - vet att det andra tycker ä minimum känns som astronomiska summor), med sjysta villkor och trevlig arbetsmiljö.
Trots att jag väldigt bra massor så är jag (faktiskt) helt värdelös på att sälja in mig själv i skrift. Hur gör man? På tisdag är det arbetsförmedlingen som gäller - vill helst inte behöva hänga där i oändlighet. Har heller ingen större lust att typ doktorera då jag verkligen inte trivs med att skriva akademiskt hela tiden, på engelska.
(Har fått CV och brev granskat av facket).
Jag antar att jag egentligen borde söka lite högre jobb med tanke på min utbildning, men där förväntas man ha specifik erfarenhet som jag inte har, fast jag har annan och liknade. För mer "juniora" jobb anses jag vara överkvalificerad så jag sitter liksom fast i en loop jag inte kommer ur.
Sen är det ju det här med att vara äldre och erfaren - jag vill faktiskt inte ha ett skitjobb på en skitarbetsplats! Jag är liksom förbi det. Jag vill ha en vettig lön (behöver inte vara astronomisk - vet att det andra tycker ä minimum känns som astronomiska summor), med sjysta villkor och trevlig arbetsmiljö.
Trots att jag väldigt bra massor så är jag (faktiskt) helt värdelös på att sälja in mig själv i skrift. Hur gör man? På tisdag är det arbetsförmedlingen som gäller - vill helst inte behöva hänga där i oändlighet. Har heller ingen större lust att typ doktorera då jag verkligen inte trivs med att skriva akademiskt hela tiden, på engelska.
(Har fått CV och brev granskat av facket).