svårt att hitta hingst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare FannyHansson
  • Startdatum Startdatum
F

FannyHansson

Vi ska betäcka vårt varmblodssto efter Tap In. men vi har jätte svårt att hitta någon riktigt bra hingst att betäcka henne med, då nästan alla finns med i hennes stamm. Hat kollat lite olika hingstar på blodbanken.nu men det blir färg, som visar att de redan finns i blodet. Jag vet själv knappt någonting om avel eller bra trav hingstar.
desperat efter hjälp :p

Sv: svårt att hitta hingst

Det blir ju betydligt lättare om du skriver hästens namn o även i vilken prisklass ni letar en hingst.
Sen eftersom det är ett Tap In sto, får du gärna beskriva hennes temprament.:angel:

Linjeavel kallas det och är ingen fara om det inte ligger för nära, hur nära som är risken vet jag inte 100, så det får nån annnan tala om :)

Ska oxå betäcka ett Tap In sto i år o det kommer se ut så här i ev. avkommas stamtavla

http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...sire=egon+lavec&dam=decet+et+dolor&test=S%F6k

De bästa avkommorna till Tap In har Nevele Pride blod på mödernet, jag skulle välja en hingst med Nevele Pride i stamtavlan till ett Tap In sto, även om stoet själv redan har Nevele Pride på mödernet!

han måste ju vara iaf hyffsad om han sprungit in 3 563 864 EUR? eller jag gar ingen koll som jag skrev i tidigare inlägg:p

han måste ju vara iaf hyffsad om han sprungit in 3 563 864 EUR? eller jag gar ingen koll som jag skrev i tidigare inlägg:p

Ja, de är klart han är.
Han är ju dock inte så flitigt anlitad som hingst..

Men det finns ju bättre hingstar, sen är väl det intressanta vem som passar ditt sto bäst :)

En annan snygging som debuterar i aveln i år är Order By Fax, han har dessutom liten skvätt Nevele Pride i sig STAM

För att få General du Pommeau måste stoet åka till Frankrike, han har dessutom i alla fall haft dålig fertilitet!

Scarlet Knight kanske skulle passa!

Men använder man en hingst som redan har avkommor i startbar ålder är avkommornas resultat intressantare än hingsten tävlingsresultat!

Generalens avkommestatistik i Frankrike LÄNK

I Sverige LÄNK Han har inte många avkommor i Sverige, men en kriterievinnare i alla fall! Han är liten för att vara fransk 159 cm! Betäcker bara naturellt! INFOLÄNK

Mitt tips är Orlando Vici, mkt prisvärd hingst vars avkommor de skryter oerhört om i Frankrike. Kostar för övrigt runt 100.000kr där. runt 30 i sverige.
Lycka till:)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 254
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka