B
**BORTTAGEN**
Tänk att det ska vara så svårt för ett företag att betala tillbaka pengar på en returnerad vara....
Jag beställde i somras ett täcke till min häst, då det kom så var det inte alls vad jag hade tänkt mig, det var en helt annan färg och såg inte alls ut som jag trott. Jag ringde då till företaget och pratade med dem att jag ville returnera täcket vilket inte alls var något problem.
Jag skickade tillbaka täcket dagen efter jag fått det och trodde i min enfald att allt var frid och fröjd
Problemet är bara att jag idag 9 veckor senare fortfarande inte fått några pengar
trots upprepade kontakter med företaget. Till slut tröttnde jag och vände mig till Konsumentvägledaren som hjälpte mig att ringa till företaget igen och hör och häpna, bara för att det var hon som ringde så skulle mitt "ärende" få första prioritet
Ska det verkligen behöva vara så
Nu har jag visserligen fortfarande inte fått pengarna men det är väl bara att hoppas på att de kommer, annars får man väl gå vidare till Allmänna Reklamationsnämnden så de hamnar på svarta listan
...
Är det fler utav er som har haft det här problemet? Ska man inte kunna beställa saker utan att få vänta i flera månader på att få tillbaka ev. returpengar
Det är ju inte alla av oss som bor i närheten av en bra hästaffär, så det är ju en fördel att kunna handla på postorder eller Internet. Vad tycker ni??
Jag beställde i somras ett täcke till min häst, då det kom så var det inte alls vad jag hade tänkt mig, det var en helt annan färg och såg inte alls ut som jag trott. Jag ringde då till företaget och pratade med dem att jag ville returnera täcket vilket inte alls var något problem.
Jag skickade tillbaka täcket dagen efter jag fått det och trodde i min enfald att allt var frid och fröjd
Är det fler utav er som har haft det här problemet? Ska man inte kunna beställa saker utan att få vänta i flera månader på att få tillbaka ev. returpengar