Svarstid på reklamation?

tanten

Trådstartare
Jag har reklamerat ett uthusbygge. Mailat och fått kvitto på att mailet lästs.

Tiden går. Hur länge kan man vänta på svar utan att behöva agera? Jag bad om respons - att de skulle berätta vad det tänkte göra åt felen. Jag har inte ens fått en bekräftelse från dem att de fått det - bara läskvitto (thank god att jag skickad med läskvitto...)
 
Kan du ringa dom och säga att du vet att dom läst mailet men att du inte fått någon återkoppling och att du önskar detta omgående? Tänker om du ringer kan dom ju inte låtsas om att dom inte hört det :)
 
Jag trodde det ordnade sig? Eller är det ett annat hus?
Nja. Förra striden är över. jag gav mig till viss del, det blev en liten kompromiss. Nöjde mig där och var glad att slippa gå till rätten med det.

Nu har jag ett uthus med bågnande vägg eftersom de spikade den torra panelen dikt. Sedan kom höstregnen.De svällande brädorna behöver någonstans att ta vägen så väggen bågnar och några plankor är på väg att resa sig.

Jag har också eldat undan en hel del av veden som jag panikkörde in direkt det var klart. Nu kan jag titta närmare på väggen och ser att panelen spikats med så lång spik att de sticker ut på insidan och de har inte vänt ändarna.
Att dörren inte gått att stänga mer än alldeles i början har jag kunnat leva med - tills de här andra sakerna uppdagades.

Så nu är jag putt igen. :meh:
 
Jag hade krävt att de skulle komma ut och titta. Därefter lämna respons på din reklamation.

Alternativet - vilket jag hade meddelat dem - är att om inte de kommer ut, ta ut en besiktningsman för att bygga ett underlag för krav vilka kommer att ställas till utförande hantverkare 1 efter att annan hantverkare åtgärdat.

Du kan ju inte gärna gå och vänta på att deras anda ska falla på...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 337
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 767
Senast: geting
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 304
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 613
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp