Svårmöblerat rum

pepp

Trådstartare
Sambon och jag har flyttat från 50 kvm till 85 kvm, och nu har vi bara ett rum kvar som inte är klart, det är väl som sambons spelrum, där han sitter och spelar dator, men vi får inte till det!

Hans förslag var en soffa mot den tomma väggen, men jag förstår inte varför vi skulle ha en soffa där, vem skulle sitta i den :D haha, men det ser så jäkla tomt ut! Ska försöka få upp nå tavlor på väggarna iallafall. Skrivbordets plats känns inte helt rätt tycker jag... hur skulle ni ha möblerat/lagt till/tagit bort möbler?
Har en stringhylla som ska upp också ev. om den inte får vara i vardagsrummet...

011-1.jpg

010-1.jpg

009-3.jpg

Resterande lägenhet ser ut såhär:
http://img.photobucket.com/albums/v418/pepp/0044.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/pepp/0032-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/pepp/0012.jpg

Gillar att blanda teak/vitt och ha det ganska sparsmakat.

Sv: Svårmöblerat rum

Hade jag haft en sån vägg över hade jag nog valt ett hyllsystem, för plats för dvder, spel, böcker m.m. Är ju perfekt att ha ett sånt rum som kontor/spelrum.
Finns ju även snygga hyllsystem som man kan bygga runt skrivbord och då hamnar ju skrivbordet på den väggen istället :)

Kan inte få in bilder men googla snygga hyllsystem, finns massooor snygga.

Senast ändrad:

Är inte så förtjust i hyllsystem om det inte är stringhyllor :D stringhyllan som ska upp ska fyllas med dvd, böcker äger vi knappt några, så ett stort hyllsystem skulle nog bara stå och damma tyvärr!

Hade det varit jag som skulle möblerat det rummet så hade jag gjort så här....

Skrivbordet hade flyttats till väggen/kortsidan där teakskänken står (om sambo går med på det, nackdelen med den placeringen är ju att fönstret kanske lyser på skärmen, men det ser ut som att det finns persienner i rummet som kanske kan användas i så fall) och ställt skänken där skrivbordet är.
Stringhyllan hade jag satt upp på långsidan där den vita Expedit(?)hyllan står och skräpar, fäst stringhyllan precis ovanför den, och till höger hade jag satt upp en avlång spegel med teakram. Den gör det inte så mycket om dörren skulle skymma helt eller delvis, men det blir åtminstone något på väggen och som brukar vara användbart. Expedithyllan hade jag antingen fäst på väggen snett ovanför skrivbordet om det var möjligt eller flyttat ut ur rummet.
På långsidan som just nu står tom hade jag velat sätta ett par riktigt stora wall arts/tavlor och i övrigt faktiskt låtit den vara "tom".
För att göra rummet mera hemtrevligt hade jag lagt in en stor matta med något 60-talsmönster, typ IKEA Stockholm.

Just det, lampan som står vid skrivbordet hade jag ställt i hörnet till vänster om fönstret, bredvid skänken.

Fortfarande enkelt och ganska spartanskt, men förhoppningsvis med lite mer liv och känsla, det var väl min tanke i ovanstående idé. :)

Jag skulle också vilja ha en så stor lägenhet att jag inte vet hur jag fylla ut den med möbler. :D
Nåväl. Jag tror det är viktigare att tänka ut vad man har för behov än "vad kan man ställa in här?". När jag flyttade isär för några år sedan bodde jag ett halvår i en ganska ekande trea på 86 kvadrat. Jag hade seriösa planer på att sätta upp en massa speglar i vardagsrummet så att jag kunde träna lite dans hemma. Nu blev det iofs inte så, men det hade lätt varit värt det. Om jag hade ett kontor med plats över skulle jag nog ha inrett en mysig läshörna med en massa böcker. :) Eller gjort en till arbetshörna med plats för min symaskin.. Man kan ju göra hur mycket som helst!

Jag hade nog valt att ha en bäddsoffa där, smidigt när folk sover över (vi hade behövt plats för det!). Men det kanske inte är något ni har behov av? Annars hade jag Kanske haft några stora garderober för förvaring, det behövs alltid.. :D

Liknande trådar

Hemmet Japp, dagens i-landsproblem kommer här! Jag bor med sambo och en katt i ett hus på ca 120 kvm. Huset hyr vi av min sambos mor, och...
Svar
19
· Visningar
2 229
Senast: zassoo
·
Hemmet Det var en månad sen vi flyttade in, men vardagsrummet förblir planlöst. Inte blir det bättre av att lägenheten är ganska trist...
Svar
5
· Visningar
1 904
Senast: Meanwhile
·
IT & mobiler Har en Nikon D40 som skulle behöva rengöras: Det blir små fula smutsfläckar när man fotar :( tänkte först att det kunde vara...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Titta vad fint man kan fynda när man är ute och åker runt och kollar efter möbler. Ett superfint sminkbord i teak och utdragbar...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka