Sv: "svårmatad" häst.
Hej, jag har haft samma problem med min, men hon äter hur bra som helst nu!
För det första som de andra säger, har du kollat tänder? kollat mask, kanske dax att avmaska?
Men hur är din häst i hullet? Vilkenm mämgd får den? Får den mycket foder?
Om den får mycket krafftfoder b.la så blir som tillslut "anti" mot fodret lätt! Min häst får ganskla stor mängd eftersom hon är svårfödd men nu äter hon brra! För krafftfodret gjorde min häst också kinkig på höet när hon inte ville äta.
Ge hon något sött i maten så det blir gott! Typ melass, Betfor. Blanda kanske i morötter? Om du ger din häst korn kross och myckdet så kan jag förstå att den blir trött, för kornkross tycker egentligen inte hästar har den godaste smaken direkt. Blanda då kanske i t.ex lite havre om den häst inte blir en turbo motor bara sedan. Men det finns massor du kan göra! Kanske är det något foder som hästen absolute "hatar"? Det är ju som vi människor, vi alla har ju olika smaklökar och det har ju även djur också!
Menom du har kollat mask och tänder så kanske det kan vara stressad mage?
Om hästen är ovanligt stressad? Kanske magsår vem vet? MEN, det man kansek annars kan ju vara så att hästen har ont ngnannanstans, det kan ju vara smärta vart som helst hästen har så ont att den tappar aptit. Blir för fokuserad på smärtan som dom då kan visa genom att sluta äta! Då bör du kolla RINGA veterinär! Visitera din häst, kolla igenom vad det evetuellt skulle kunna vara. Värme, svullnad, infektion. Sedan kan det ju också vara sådant inte vi ser men vänta inte för länge, ring Vet!
Hoppas jag hjälpte dig något! Själv haft samma problem!