svar på träckprov. hjälp någon...

tezzie82

Trådstartare
jag har nu fått svaret. 550 EPG blodmask... odling är satt och jag får svar v 21. hur ska jag göra nu? vänta på svaret eller kan jag avmaska redan nu? vill gärna släppa ut henne i gräshagen snart... det var 0 EPG på de andra masksorterna...
 
Sv: svar på träckprov. hjälp någon...

Du kan börja avmaska redan nu och så släpper du i gräshagen om 3 dar. Ett ivermectinmedel funkar bra, använd var 8e vecka ända till oktober.

Om odlingen visar på stora blodmasken så hojta igen.
 
Sv: svar på träckprov. hjälp någon...

nu har det blivit lite problem... mitt sto går med en annan häst och ägaren ringde precis och hon kan inte få svar på sitt träckprov förren tisdag nästa vecka... jag har ju avmaskat min idag med noromectin. hur ska vi göra? räcker det att ta bort all färsk avföring i hagen eller ska vi ha min ensam tills hennes oxå är avmaskad?
 
Sv: svar på träckprov. hjälp någon...

inte någon som vet hur jag ska göra??? måste veta idag...
 
Sv: svar på träckprov. hjälp någon...

Varför får hon inte svar förrän på tisdag? Har paketet kommit bort på posten kanske?

Det är ingen fara att ha era hästar tillsammans ändå, det är ju bara några dagar det skiljer. Men att mocka är aldrig fel.
 
Sv: svar på träckprov. hjälp någon...

apoteket kunde inte få hem provet innan idag... så hon får skicka det på måndag tyvärr. då kan de gå tillsammans ändå det var ju bra. tack för hjälpen
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Habina
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 201
Senast: Enya
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: super
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp