C

cissiny

En kompis frågade mig precis om vad som krävs för att starta SB:1, det har väl ändrats lite? Vi trodde att det är 62 % i Int I, räcker det med en start? (Hon har plac i Int I sedan tidigare, startade inte Int I 2004 och har inte gjort det ännu i år). Att hon får starta Int I nationellt vet jag, det har hon tillräckliga resultat för.
Goda resultat i Georg/MA i år räcker väl inte för SB:1 start vad jag minns?

Nån som har koll? :)

Mvh Cissi

Sv: Svår B:1

minst 62% i Msv A/S:t Georges på tävling med närmast lägre status.
Ska man starta nationell tävling måste kvalificeringen alltså vara gjord på regional tävling. Ska man starta på elittävlng måste kvalificeringen vara gjord på nationell tävling.

Det är samma kvalkrav för Msv A/S:t Georges, Int I och svår B:1 och man behöver bara kvala till nationell tävling och elittävling, så får man rida S:t Georges på nationell tävling så får man också rida Svår B:1

Åh, tack Ylva! Då behöver hon inte stressa med att hitta en Int I, jättebra! Hon har startat två Georg/Int I i år och vunnit båda med ca 65%, då kan hon alltså starta SB:1 nu? :) (Årets meriter är på regional tävling, så det får alltså bli nationell SB:1)

Tack! :)

Mvh Cissi

ja/nej.

dvs har du ridit på 62% eller mer i Msv B på regional tävling så får du starta Msv B på nationell tävling, men du får inte starta Msv A/S:t Georges på nationell tävling (S:t Georges är Msv A-nivå).
För att få starta Msv A /S:t Georges på nationell tävling måste du ha fått minst 62% i Msv A/Prix S:t Georges på regionaltävling.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 170
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 337
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 475
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 397
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar